Älvbacka

Alla inlägg den 4 december 2013

Av Yvonne - 4 december 2013 22:18

Idag har jag ridit två hästar och som sagt var de var som dag och natt...Moe och Lilly!   

Kom inte igång med träningen förrän klockan tolv och det är i senaste laget ifall jag inte vill  träna i mörker!

For ut med Lilly först eftersom det var premiärturen på henne för mej   ...vilken härlig liten tjej hon är och jag säjer som Josse hon påminner om Touch!  

Det blev en riktig långtur opp till Knöppel, Vilja skulle följa fast hon vände när vi kom fram till rakbanan...fel häst!

Det blev mest skritt och några kortare travpass, hon är ju både framåt och lite ivrig men när hon väl hade klart för sig hur det skulle vara så kunde jag rida henne på lång tygel utan att hon ville trava iväg och lätt i munnen är hon...

En gång blev hon rädd något, vet inte vad? Men hon kastade runt och när jag tog om tygeltaget så vände hon tillbaka och allt var lugnt, herregud när Moe gör sånt då gäller det att hålla i för annars bär det iväg!  


Efter hemkomsten sadlade jag på Moe och jisses vilken stadig bit han är , man har verkligen mycket häst under sig jämfört med den lilla "älvan""

Det hann bli riktigt mörkt innan vi var tillbaka så Faxan fick en ledig dag.


Och nu är det isigt på gården igen, det kom ju en del snö och blev ganska fint...igår kom det ett regnil och blåst och förstörde alltihopa! Som tur var hade hovis varit på besök i förrgårkväll "som vanligt utan att varken vi eller hundarna märkte nåt" så nu har Moe fått skor på sig.

Det är märkligt att hundarna inte skäller för det gör dom alltid om det kommer opp en bil på gården?

Han skulle nog ha blivit en utmärkt indian när den tiden begav sig, våran hovis ljudlös som få ugh ugh!!


Nu tror jag att Rollo  vill komma in för natten!

sov gott!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards