Älvbacka

Alla inlägg den 12 december 2013

Av Yvonne - 12 december 2013 20:12

Inte nog med att regnet stått som spön i backen på sena eftermiddagen!    När Janne kom ut  i stallet på

morron och öppnade dörren till den del av stallet som numera står tomt och klev in då stod han plötsligt med vatten ovanför fotknölarna och det sprutade för fullt från ett läckage där det troligtvis varit fruset och sedan gått sönder!

Fy faen...då har man lust att lägga ner när man ser vad som väntar. jobb jobb jobb!!!  

Och inte nog med det, vi har väntat på ett spånlass i två dagar och när Janne ringde för att höra NÄR det skulle komma fick han svaret "inte förrän i nästa vecka" så det var bara för oss att fara till  Stenwalls och inhandla spån i inplastade

balar så vi klarar oss tills spånbilen kommer.  

Janne lånade en vattenpump utav stallLenas pappa Kalle och sedan  "matade" vi den med vatten hela långa eftermiddan!

När jag ändå nämner stallLena så  måste jag få berätta så omtänksam hon är, jag hade klagat på att jag ville ha tag i halm till kaninerna utan resultat och då kom hon en dag med en säck fylld med halm, julen är räddad nu får mina kaniner mysigt till jul!

Så fick vi då bort vattnet från stallgången, men det finns i boxarna oxå och det får vi ösa ut med spade och kärra!

Har en box med en massa grejer i, men det har klarat sig bra bara några pappsäckar som blivit blöta och ett spikpaket som stod på golvet! I en annan box hade vi några säckar med krafftfoder som vi köpte när foderbilen dröjde och några blev kvar och som TUR var hade jag lagt två omgångar med papperssäckar under dom vilket gjorde att säckarna klarade sig utan att bli blöta, lite flax i allt eländes elände!  

Blev ingen hästträning idag då, lite synd för jag har köpt ett nytt bett till Moe som jag rider på pessoabett sen jag slutade med hackamoret och jag var väldigt nyfiken på hur han skulle kännas ?

Men var sak har sin tid!

Ikväll får jag nog ta en värktablett innan läggdags för det känns i kroppen efter lyftandet i spånbalarna och "vattenträningen"! Huvva!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards