Älvbacka

Alla inlägg under juli 2015

Av Yvonne - 26 juli 2015 19:38

Av Yvonne - 26 juli 2015 19:34

Här kommer lite sommar trots allt!

Ruxan, Edit, Sally och Anna

Av Yvonne - 25 juli 2015 00:17

Jag är så himla glad, en sten har fallit från mitt bröst!
Idag kom Benka och han konstaterade att Fixan har en hovbenssänkning på höger fram fast inte så allvarlig att det behövs en röntgen!
Och det han såg direkt när han lyfte hoven var en infektion framme i tån på hoven och när han karvade där så kom det fram "var"
och detta är den " största boven " i dramat!
Hade ingen Msprit hemma till ett omslag så det fick bli ett jodopaxomslag tills imorron sen ska jag sätta på ett spritomslag och en
Platta under hoven, Anna och jag var på Beijers och köpte en blå skiva som man använder till husgrunder, ska skära ut en bit av den och fästa under hoven, kommer inte ihåg vad den hette? Nånting med foam på slutet, haha minnet är kort!

Skit samma, jag är så glad och nu är det bara hoppas att allt blir bra med Fixan så att hon kan vara ute i hagen med Edit, det blir inte
Beteshagen utan hage utan bete, ja lite grönt finns det att knapra på!
Tyckte faktiskt på morron att hon såg bättre ut och hon har varit utan "cronyxsin i fyra dagar, tänkte ge men ville avvakta tills Benka varit här och det var rätt beslut. Så nu behöver hon inte mer av det ...

Idag har Anna, Edit och jag varit ut och ridit " tre generationer" på Lilly, Ruxan och Moe, jättekul!
Edit var jätteduktig, hon går från klarhet till klarhet, när hon galopperade på Ruxan ropade en ängslig mamma "inte så fort"!!!

Mjölner Stilig har varit på koll och är dräktig!
Det bästa idag var iallafall att Benka kom!




Av Yvonne - 23 juli 2015 20:54

Ja idag har man faktiskt sommarkänning på riktigt, hur länge det nu varar?
Hela stockholmsgängt är nu här, så det är full fart!
Anna, Petter, Edit, Rut, Sally och Erika, ja Edit kom ju ett par dagar innan resten av familjen.
Och hon har hunnit rida Ruxan både på ridplan hos stallLena och så har ridit ut med en rar tjej som heter Madde och hennes varmblod Fjollan...de var ute på en riktig långtur.
Jag har äntligen kommit mej opp i sadeln, Anna och jag var ut en sväng igår med Moe och Lilly.

Fixsola har varit utan "cronyxsinet" i två dagar och fått vara inne då vi väntar på Benka som ännu inte dykt opp.
Hon hade ganska mycket puls imorse, men det hade lugnat ner sig framåt kvällen.
Lilla Edit har fått vara med på stallgången när jag mockat och grejat, Fixan står då nöjd och mumsar hö när hon kan hålla kollen på
dotter.

Har inte sett den lilla rävungen något mer och det har synts en vuxen räv vid två tillfällen så man får hoppas att det var " mamma räv".
Nu hoppas jag att Benka kommer innan helgen för jag går med en klump i magen av oro för Fixan...

Av Yvonne - 13 juli 2015 22:00

Duktiga Kexet kom fyra i Skellefteå på nya rekordet 31,4,ettan tvåan och trean hade samma tid som Kexet och
ingen galopp för tösen!
Det var kul! Lite lön för mödan iallafall...
Favvokusken Per G. körde...

Måste bara berätta att idag när jag for ut på travbanan med Lilly så fick jag se Rasmus sittandes på sidan av travbanan bredvid vad jag trodde var en ekorre så jag vände om för att se närmare vad det var?
Men jag hade inte riktigt koll så jag for tillbaka md Lilly till stallet och stack iväg till banan för att se vad det var för en liten filur som
Rasmus träfat på?
Jo vt ni vadet var, välj sötaste rävunge! Lika liten som katten, schasade iväg kattskrället så han gick hem och den lilla mickelräv
sto en stund och tittade på mej innan han traskade in i skogen...ojojojo så söt han var, hade så gärna velat ta opp den i famnen.
Fast så gör man ju inte med vilda djur!
Hoppas verkligen att mamman hittar igen sin lilla unge för utan mamma klarar han sig inte var alldeles för liten.
Hörde att den ropade på sin mamma när jag fortsatte köra Lilly sen.

Barnbarnet Erika är häroppe nu, har varit ett par dar och hon har hunnit med en del, hjälpt Janne med veden, varit med Kexet på
travet, kört Ruxan och så går hon kvällspromenad med Vilja och det uppskattar vovven!
På onsdagar samlas alla hundägare i byn och går en kvällsrunda tillsammans och på onsdag ska Erika göra ett försök och ta med
vilja på promenaden, blir väldigt spännande att se hur det lyckas?
Kanske blir det tufft för Erika för Vilja är ju varken van att gå i koppel eller umgås med andra hundar än Moa och Vera.

Fixsola har blivit sämre, Metacammen funkar inte så imorron ska vi hämta starkare medicin och så ska Benka komma och titta
på henne, han är hovslagare och har mycket kunskap när det gäller hästar med hovbesvär.
Förutom att hon har svårt att gå så äter hon bra och är blank och fin i hårremmen.
Detta är inte roligt, men fölet är i bra form iallafall!

Nu börjar det dra ihop sig, på onsdag kommer Edit opp med flyg och på torsdag kommer resten av familjen i bil.
Det ska bli så roligt att ha dom här hela gänget!



Av Yvonne - 8 juli 2015 19:17

Pricken och Rasmus myser i sovkorgen,
Men det börjar bli trångt.
Himla svårt att få bra bilder av svarta katter, även om det skymtar lite vitt
På Pricken!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards