Älvbacka

Alla inlägg den 12 november 2015

Av Yvonne - 12 november 2015 14:09

Hellpottis så kolsvart det är ute efter klockan 16.00
Det har nu kommit "lite" snö och det gör att man ser iallafall handen framför sig.
Ja Edit åkte hem till Vällingby efter höstlovet och sen dröjde det inte länge förrän susyerdottern Emelia kom med sin lilla tjej
Elise 2 och ett halvt år och dom var här i fem dagar...det blev jobbigt för den lilla damen med alla djuren, mest rädd var hon för hunden och katterna. Det gick desto bättre med hästar och kalvar och hönsen !
Men det blev bättre undan för undan så till slut
vågade hon ge sig på en "klapp" av både Vilja och kissarna.
Och sitta på Ruxan med mamma gick oxå bra!
Det är inte lätt att vara liten och komma från den stora staden till lantliv!

Idag har jag tagit ledigt från hästträningen, varit till Byggma och köpt målarfärg och handtag till en gammal byrå som stått
På "kallvindan". Behövs en byrå att stoppa kläder i när Anna med familj är här så jag släpade ut byrån och nu har jag sandpapprat den och målat ett varv.
Rejäla lådor som det ryms lite i.

Vera, vetens lilla vovve kom igår och ska bo här en vecka när matte är i Stockholm så nu har jag två hundar och en katt som sover
Med mej i sängen, Vera sover under täcket, Rollo nere vid fötterna och Vilja bredvid...ja finns det hjärterum så finns det "stjärterum"
brukar man ju säja!

På lördag ska Lilly starta i Boden, kortlopp står start med ett fjärdespår och HannaOlovsson kör. Kul med en kvinnlig kusk som omväxling,
Men hon kör "alla" lopp så är lite orolig för hur det blir med värmningen?
Funderar på att köra henne hemma innan vi åker iväg?
Förhoppningarna är ju inte så stora, men man måste ju se ljuset oxå annars är det ju lika bra att lägga av!

Kör Kexet varannan dag och Ruxan tre dar i veckan, Moe har fortfarande "semester" vilket han inte verkar må illa av!
Månsan tömkör jag, men väntar på tillfälle att få hjälp med att sätta honom för vagnen.
Han är fin iallafall, men jag behöver ju kusk och en förutom mej själv som leder i debuten.
Hovis kommer imorron så jag ska prata med han och så skulle jag önska att stallLena kan ställa opp första gången ...

Madde har inte hört av sig så nån ridtur på Kexet har det ännu ej blivit, ingen brådska egentligen året är inte slut ännu!

Har gjort två fina "klipp" på Hästnet, ett prisvärt vintertäcke till Ruxan som nytt och en ridoverall för vinterbruk till Edit som
Ny den oxå! 300kr för täcket och 200kr för ridoverallen, det kan löna sig att kika in på Hästnet då och då!

Nu ska jag gå ut och tömköra Måns innan mörkret lägger sig.



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards