Älvbacka

Alla inlägg den 23 november 2015

Av Yvonne - 23 november 2015 18:49

Idag kom Madde, solen sken och lagom kallt!
Vi tog in Lilly och Kexet och efter borstning fick Kexet på sig sadel och träns, såg riktigt trevlig ut i nya munderingen...
Lilly fick stå inne och vänta på sin kompis annars har hon stått och skriat i hagen och det hade nog blivit lite frustrerande
för Kexet och svårt med koncentrationen!
Först hängde Madde på henne utan problem, ja Edit hade ju hängt på henne några gånger när hon var här på höstlovet, så Kexet verkade inte tycka att detta var så märkvärdigt!
När detta var avklarat och Madde hade klappat och pratat med henne så satt hon opp i sadeln, inte en ryckning i pållen...då
knallade vi ut på travbanan och jag gick bredvid ett varv...sen red Madde ett varv själv och det gick oxå bra.
Kexet hade öronen framåt hela tiden och verkade inte ett dugg brydd över att ha Madde på ryggen.
Madde är en jätteduktig hästtjej!
Vi bestämde efteråt att rida ut tillsammans en sväng imorron, då tar jag Lilly, hoppas att det inte är svinkallt?
Nu ikväll är det 14,5 minus!
Hoppsan det är man inte van!

Lilla Vera följde med ut i stallet på sena eftermiddan, hon gillar att vara med i stallet och då busar hon med "kattungarna" som nu är dubbelt så stora som henne och så skäller hon på Ruxan när hon står och hänger med huvudet över dörrkanten, jag tror att hon funderar över vad det är för en liten" skit "som står där och moppsar sig!

Nu går Måns med Moe och Ruxan går i egen hage med Kexet och Lilly på ena sidan och fölmärrarna med fölen på den andra sidan och det verkar hon nöjd med. Vi har satt in rundbalar i hagarna och jag är rädd att Ruxan äter ihjäl sig om hon får fri tillgång så nu portionerar
Jag ut höet som vanligt till henne och så har hon sitt nya fina vintertäcke på sig, har inte velat sätta på henne det för Moe är och drar i
hennes täcke och har bitit sönder två!
Det går bra med Måns och Moe, dom kommer väldigt bra överens och jag tror att det är bra för Måns att ha en kompis.
Inga problem att leda bägge för Månsan går beskedligt bredvid Moe och sedan står han stilla och väntar sin tur medan jag kopplar loss Moe.
Tyvärr har inte tillfället kommit att sätta honom i vagn ännu, stallLena jobbade denna helg och nästa far hon till Globen tillsammans med 4H.
Så det blir ett par veckor till att tömköra!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards