Älvbacka

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Yvonne - 19 november 2015 20:54

Jojann! Det var ju inte första gången jag klantat till det genom att klicka där jag inte ska!
Vet inte vad jag gjorde, men kom inte in på min blogg så att jag kunde skriva inlägg och
Till slut fanns det ingen annan råd än att ta hjälp av Josse och med info från henne så hittade jag tillbaka igen.
Så nu är jag här och nu ska jag aldrig mer hålla på och klicka "där jag inte ska"!
Hehe, tack snälla Josse för att du har tålamod med mej!

I sista inlägget berättade jag ju att vetens lilla vovve Vera är här när matte Ire'ne är i Stockholm och det går jättebra, det är en stolt
dam som följer med Vilja och Moa på promenad och höjdpunkten är på kvällskvisten när hon får ligga i sängen bredvid Rollo då
är hon helnöjd ska jag säja.
Tänk egentligen att en så liten hund inte större än en halv katt och knappt det har totalkoll på allt som händer omkring henne,
Nu ska vi gå till hönsen säjer jag och vem är först framme vid hönshuset? Jo Vera!
På morronen ligger hon kvar i sängen och låtsas inte höra när jag frågar om hon ska med ut i stallet, näe då ligger hon kvar och
följer inte med ut förrän jag kommer in igen och ropar på henne när jag är klar med stallsysslorna.
Hon retar glatt Vilja när det är matdags, hon äter ju inte lika fort som Vilja och när hon ser att Vilja är klar då går hon ifrån skålen en bit
Och då smyger sakta Vilja dit för att stjäla sig lite extra käk, men då blir det fart på "lillskiten" och hon rusar tillbaka till matskålen
Och skäller som en galning...då backar Vilja och Vera sätter i sig resten av måltiden! Hon är för härlig!

På måndag ska Madde komma och provrida på Kexet , det blir intressant!
Jag kör henne ju varannan dag för att hon inte ska vara för mycket på tårna, men jag tror inte det kommer att vara några problem.
Sen beror det ju på vad det är för väder, men det ska visst bli kallare efter allt regnande, har tagit av henne skorna så jag hoppas att det inte blir halt bara.
Har talat med hovis och får jag bara tag i nån villig som kan hjälpa till att leda så är det tänkt att sätta Måns mellan skaklarna i helgen.

Vilken konstig vinter, snart december och det har mest regnat, Måns, Moe och Ruxan har fått byta hagar för deras hagar är fulla med vatten! Man får "vada" tills man kommer in en bit i hagarna.
Slaskigt och eländigt är det, lite snö har det ju kommit, men inte till någon nytta klockan tre börjar det mörkna och fyra är det kolsvart.
Får ha ficklampan med mej när jag går ut med hundarna så jag har koll på Vera.

Ja så var det ju start för Lilly i Boden med Hanna Olovsson som kusk, ett kortlopp med ett fjärdespår som vi tyckte skulle passa
pållen!
Men ack vad vi bedrog oss, hon värmde bra och Hanna var jättenöjd och tyckte att hon kändes så fin!
När starten gick blev hon jättespänd och funkade inte alls, börjar tro att hon har varit tagen för hårt som unghäst och helt enkelt
Tappat gnistan när hon går ut i lopp för farten är det inget fel på varken här hemma eller i värmningen före start och när hon
Kommer in i stallet drar hon inte en suck?
Det är så himla synd för Lilly är en jättefin och trevlig häst, men nu har det ju häxat så här varje start!

Hittade en kommentar från den 6 september som jag tydligen inte upptäckt förrän nu och jag vet inte ifall den är från i år eller förra året?
Iallafall så är det BångstaGullas nya ägarinna Jenny som hört av sig och hon berättar att Gulla har ett bra liv i Falkenberg.
Hon hade läst på min blogg att Gulla hamnat i en dålig sits efter det hon såldes från Sofia.
Nu går hon på lösdrift med fyra kompisar och hon tränas akademiskt och gör det med glädje och så avslutar Jenny med att hon blir kvar hos henne livet ut !
Detta var ett glädjande besked, om inte Britt och Sofia redan visste detta så hoppas jag att ni läser detta!
Ett varmt tack till Jenny







Av Yvonne - 19 november 2015 19:48

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards