Älvbacka

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Simträning...

Av Yvonne - 22 september 2011 07:48

...eller börja med uppfödning utav sjöfågel?  

Det här tror jag är det värsta regnväder som jag har upplevt, tyvärr tog vi inte in beteshästarna igårkväll för det var ju varmt och verkade inte bli så mycket regn!

Fast sent ska syndar´n vakna säjs det...vaknade klockan fyra imorse och hörde

hur regnet vräkte ner och ute var det kolsvart. Låg där och vände och vred mej,

kvart i fem steg jag opp. Gick och hämtade "paltbladet" la den på bron och fort-

satte till stallet. Det var fortfarande mörkt och pållarna i hagen syntes inte till,

det är två skogsdungar i hagen där dom kan ta skydd, men när det började ljusna såg jag att dom stod längst opp på ängen.

Fodrade de hästar som var inne och kaninerna förståss! Hade lagt in foder igårkväll

i de andra boxarna så det var klart ...gick sedan och tände strålkastarn mot "skogshagen" och Trolle, Lillen och Knekten stod bara en bit ifrån grinden.

Hämtade in grabbarna, det var bara Lillen som såg lite frusen ut.  


Gick ut och ropade på stona, men ingen gjorde en ansats att komma, mockade

och sopade och efter det hade det ljusnat, knallade iväg opp i hagen ...

När Rapptösen såg  mej kom hon i sakta mak och följde med , de andra stod kvar.

Efter att ha ställt in Rappis i stallet gick jag för att hämta resten, men det var bara MjölnerStilig som kommit ner till grinden hon struntade blankt i att hennes föl var kvar hos de andra och följde snällt med in i stallet och då blev det fart på

de återstående fyra som raskt kom galopperande så vattnet stänkte!  

Tog alla fyra på en gång och det gick bra, Fixsola med grimskaft och de andra tre fick gå själva.        

Det var så lustigt för när jag fåt in Fixan, Esset och Kexet i deras boxar öppnade

jag dörren till Stiligs box för att Storstjärna skulle gå in till mamma, det dröjde en stund tills hon bestämde sig...Stilig stod lugnt kvar i boxen och gjorde inte en min av att vilja smita ut.  Hon var nog glad över att vara under tak!


Det är otroligt så mycket vatten det är överallt, älven svämmar över på sina ställen, diket vid travbanan är överfullt och svämmar över, en tredjedel utav en hage är vattenfylld och alla andra hagar ser ut som bassänger.  

Massor av vatten i beteshagen innanför travbanan ojojojo vad jag tycker synd om spannmålsodlarna detta måste ju vara en katastrof  för dom!


Gissa om jag var blöt inpå bara kroppen när jag var klar med allt, det var bara att byta alla plagg på kroppen trots att jag hade regnjacka på.  


Hönsen får vänta ett tag, men det går ingen nöd på fjäderfäna, dom har mat, vatten och torrt under fötterna!!!


Ikväll ska jag och mina biokompisar gå och se "Jägarna 2! Blir kul!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards