Älvbacka

Direktlänk till inlägg 22 september 2011

Filmkväll

Av Yvonne - 22 september 2011 22:12

Japp ,det bar utav till Pite stad .Kl. 18.00 kom mina "biokompisar" och hämtade mej

för en sevärd filmkväll, "Jägarna 2" och jag kan bara säja att det blev tio" hästskor" av tio!  

Bra skådespelare, spänning och otroligt vacker natur visades opp, har aldrig varit i ÖverKalix, men tänk vilka narutupplevelser där finns häroppe i Norrbotten!

Det var en skitbra film, det var vi överens om!     


 Och regnet det bara öser ner, älven har blivit som en stor sjö och en skitläskig grej

har hänt!

När stallLena och Sussie kom och red idag, jaa tjejerna räds inte regnet minsann!

Men iallafall när dom red in på travbanan så hade det blivit en jättestor krater

ett par meter djup i samband med att stordiket tar slut, tydligen har inte röret som ska leda vattnet orkat hålla undan vattenmassorna. Tjejerna vågade inte rida förbi för det var inte så stor plats att ta sig förbi på så dom vände.  

Detta gav mej en tankeställare , i förrgår red jag ju galoppintervall och brukar ju använda den sidan av banan MEN jag uteslöt det och red på rakan istället då

jag var rädd för att det skulle kunna bli nåt hål av allt regnande TACK och LOV!

  

Innan jag for  på bio kom Josse och hon körde bil med sin pappa på passagerarplats, den tjejen räds inte heller oväder, informerade henne att Bolfaxa är svullen i höger bak där jag hittade ett litet sår igår som ser ut som ett sticksår mitt fram mellan kotan och hasen. Ett litet sår, men man ska inte förakta de små såren  så jag bad henne lägga ett jodopaxomslag när hon ridit.

Igår när jag hade kört henne hade svullnaden gått ner.  

Vi hann oxå ta ner den andra sommarhagen nere vid älven igår och det är då skönt att det blev gjort...  

Nu är det bara sommarhagen innanför travbanan kvar, vi får väl se om hästarna kan gå  i den ett tag till för det är gott om bete....än!  

Annars får vi väl skaffa några "sjöhästar" som kan plaska omkring där  !!!


Tack för din kommentar Britt, men jag tror att veckan före start blir det nog inget galopperande för Moe, hästar är ju olika och Moe är så oförutsägbar?  


gonatt!

 
 
Ingen bild

Josse

23 september 2011 07:37

Omslaget på Bol Faxas ben blev nog det fulaste omslag jag någonsin gjort! Tydligen var det obehagligt för henne, hon ville verkligen inte hålla benet still..
Men till slut kom det ju i alla fall på plats!:)

 
Ingen bild

yvonne

23 september 2011 12:05

Hahaha!!!!
Josse , det var inget fel på bandageomläggningen
det satt som en smäck MEN du hade tagit en sån där dyna som man lägger på stolsitsen!
Skit samma det funkade ju...kram

 
Ingen bild

Josse

23 september 2011 17:13

Jag hittade inte rätta paden,så man tager vad man haver!:D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards