Älvbacka

Alla inlägg den 6 december 2011

Av Yvonne - 6 december 2011 21:10

Jaa det blev så fint med lite snö, hoppas bara att den får ligga kvar!

Det är bara hönsen som inte gillar snön nåt vidare, dom håller sig mest inomhus nu.

Jag brukar skrapa ihop "höbosset" som blir "det är ju mycket höfrö däri" och så tar jag med mej en full hink

och strör ut på marken efter det att jag har sopat undan snön.

Då kommer dom ut  och pickar i sig och sprätter med fötterna och låter så förnöjda...  


Har varvat dagen med  lite julstök bla. byta gardiner, tömkörning och allt annat som hör stallsysslorna till.

Går det som jag vill med Knekten så sätter vi för honom på jullovet, hoppas bara att det inte blir isigt för då går det ju inte! Man vet ju aldrig vad vi har för väder från den ena dagen till den andra.

Hästarna verkar trivas med ledigheten och idag har dom faktiskt gett upp hoppet om att få kraftoder på lunchen!

Bortskämda rackare, Moe har varit värst! Klockan 12.00 har han stått vid grinden till hagen och skrapat med hoven i

hopp om en kraftfodergiva. Första dan fick han "lite" grann, men sen har jag slagit dövörat till!   

Kom inte och säj att djuren inte kan klockan!   


Det är att vara försiktig med kraftfodret nu när hästarna är lediga och äter rundbal ute, vanligt torrhö serveras inne på kvällen.

Imorron ska jag plocka fram min lilla julgran och sätt på sin piedestal, det är slut att gå ut och hugga julgran numera,

har en utanför Friggeodan och det får räcka.

Förr om åren har jag alltid varit ut i skogen och huggit en gran, då har jag satt Kompis för släden  och så har det burit iväg. Det är faktiskt skönt att slippa alla barr och min lilla gran är så söt när jag satt på belysningen!  


Nu har Rollo hunnit bli nio år, men när han var yngre då plockade han ner "pumlorna" och körde race med dom runt

rummet! Tack ch lov så välte han inte granen iallafall!   

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards