Älvbacka

Alla inlägg den 28 december 2011

Av Yvonne - 28 december 2011 19:52

Japp, det är åtta minus nu ikväll, har just varit ut och släckt kaninernas lampor (dom har egna lampor i sina boxar )

ifall det är tomt och släckt i stallet så dom slipper sitta i mörker.

Men nu är det gonatt!

Och Plåster han har julstjärna i selkammaren som stallLena har satt opp och det var väldigt smart då slipper han famla i mörker om han vill ta en promenad i stallet.    Han är så söt där han ligger under filten i sin korg!


Blåste på morron fast det gick över ganska snabbt.

Gick ut före sju och fodrade och gick sen in och la mej en stund, släppte ut hästarna kring halv nio.

Och sedan det gamla vanliga jobbet...tömkörde "premiärturen"  med Knekten runt travbanan, Janne hade plogat den

så den var "lätttrampad". Alla tre hundarna följde med som sällskap och dom for ju som härvelkors runt omkring oss,

men jag tror att Knekten gillar när han har sällskap av 12 snabba fötter!

Det kom en bil när vi var på långsidan där vägen går, men han brydde sig inte alls.  

När vi kom in i stallet igen och jag hade selat av och borstat honom hämtade jag raspen och raspade framhovarna på honom, inga problem! Bakhovarna får bli imorron så han inte blir putt och tycker att jag tar mej för stora friheter med honom!

StallLena och lilla ryttarinnan Linn kom och dom hade varit på HÖÖKs i Luleå, jojo vi har fått en riktig hästsportsbutik häroppe! Linn hade köpt glitterspray för häst och hon sprutade lite i Gnistens man och det var

tjusigt!

Får nog be henne spruta i manen på våra hästar när det blir nyårsafton, kan ju vara trevligt för pållarna med

lite glans och glitter inför det nya året!  


I två dagar nu har det inte kommit nåt brunt ägg, men två vita så alltid något!

Dom är iallafall så mysiga, alltid glada och förväntansfulla "har du nåt åt oss"  Igår fick dom ett helt salladshuvud

och när det var julafton serverade jag massor av majskorn och grönkål!

Och tuppen Pontus är så snäll, inga tendenser till att försöka sig på nåt anfall!

Det var en god idé att lyfta opp honom när han bråkade...


Ikväll är det två häftiga deckare efter varann på ettan "Misterioso och Homeland" som är bra mycket bra!

Jag har nu medan jag bloggat käkat opp en hel påse BONBON smokker tutit sutter, sour and fruity, mmm va goda!

Hitta den i stallLenas julkorg som hon förärade oss på julafton, herregud jag kommer att äta ihjäl mej!

Kanske få ont i magen iallafall ?!!!!!  



Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards