Älvbacka

Alla inlägg den 12 december 2011

Av Yvonne - 12 december 2011 22:28

Jominsann, igårkväll ringde hon våran vet Iréne och sa: jag kommer imorron ! Så nu sitter jag här och väntar på att hon ska dyka opp på gården! Hon har en jäkla resa, regn från Sundsvall och uppåt, halt och slirigt efter vägen..

fick köra en omväg  p.g.a en olycka så hon knappt visste var hon var? Sist jag talade med henne började hon närma sig Skellefteå! Tufft sitta bakom ratten ensam och allén och det blir inte bättre körväder när hon närmar sig Piteå för

här snöar det!  

Hon är nog alldeles slut vid framkomsten...


Det har annars varit en ganska bra dag förutom att det varit kallare än vanligt som mest 15 minus, men nu är det 6,4 minus, det går opp och ned BARA det inte blir regn!!  


Idag gick jag en riktig promenad med Knekten och Vilja följde med , vi gick efter rakbanan och  det verkade Knekten

gilla, men det var lite jobbigt att gå bakom pållen med storstövlarna på och oplogat! Det var ju plogat för nån dag sedan, men det hade ju kommit mera snö!

Gick hela vägen , men vände där oppförsbacken börjar... skulle ju tillbaka oxå. Innan vi vände fick han order om halt och han stod så fint och väntade på nästa "körorder"...Vilja far som ett skållat troll in i skogen ut ur skogen,

runt benen på Knekten! han får då lära sig att det rörs omkring honom.    


Fick nyss telefon att nu har Iréne nått Skellfteå!


Måste be om ursäkt för att orden ser lite konstiga ut ibland, fattas nån bokstav och jag har lagt märke till att det är oftast O.na som fattas? Det är inte att jag försöker mej på förkortningar  som det "unga gardet" gör!

Jag får jobba på det!

Nu ska vovvarna ut och kissa...kram!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards