Älvbacka

Alla inlägg den 13 december 2011

Av Yvonne - 13 december 2011 20:52

Klockan halv ett igår natt körde Iréne in på gårdsplanen och hon såg ganska pigg ut trots alla missöden utefter

vägen såsom krockar, halka, långa väntetider med köer. Som längst stod trafiken stilla i en hel timme!

Det blev lite surrande och hundarna blev så glada när dom såg vem det var som kom!

Tror att hon sov gott...  Lovade att väcka henne klockan sju när jag steg opp, men vad tusan!

Huset var kolsvart ch när jag tittade ut genom fönstret så låg hela byn i mörker, vad gör man?  jo det var inte annat än plocka fram stearinljus och tända lite här och där... väckte Iréne och sa hur läget var och lämnade en ficklampa till henne sen gick jag och Janne ut i stallet med ficklampor i högsta hugg..och jag lyste "vägen" när Janne fodrade!

Vissa hästar "blåste" misstänksamt och funderade väl över vad vi höll på med, Kungen var mycket misstänksam så det gällde att prata med honom för att inte bli upptryckt mot väggen och Moe  hade som svårt att hålla sig i skinnet

vilket han för det mesta har när det är något som inte är som det brukar vara!

När hästarna fått sitt var det bara att traska in till mörkret igen och ta det lugnt och Iréne fick sova lite längre vilket hon nog var i behov utav!

La mej på sängen ett tag och efter ett tag klickade det till och så var det välsignade ljuset tillbaka!  och

Iréne fick sig sin efterlängtade "kaffekopp"  !


Janne började sen dagen med att ploga snö tung och blöt för det hade regnat , jag täckade och släppte ut hästarna

och sedan kom Iréne ut och hjälpte till att mocka och lägga in spån.

Det tar lite längre tid än när jag och Janne mockar för våran vet. är väldigt "talför", men det är enormt kul när hon är på besök!  En riktig surrhumla är hon!  

På eftermiddan for hon iväg på  veterinär förrättningar och än har hon inte kommit tillbaka!  


Jag passade på att tömköra Knekten , men innan jag kommit till skott så hade det hunnit bli mörkt ute!

Tände garagelampan (det är egentligen en sån där som ska tända sig självt, men det gör den inte) och så tränade vi

åttor, volter och halter vilket fungerade mycket bra, det var lite halt, men vi stod på bena bägge två!    


StallLena kom och förärade mej en JÄTTEpåse med godis ahhhh!!!! och hon verkar veta vad jag har för favoriter i

"godisträsket"!  Och Ingrid "grannen" kom över med en blomma i en gullig virkad kruka med rosett, undrar

om hon virkat den själv? mmm tror nästan det!


Börjar få grus i ögonen det blev ju sent igår och arbetsdagen gör ju sitt till! så nu tackar jag för mej för denna gång!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards