Älvbacka

Alla inlägg den 9 december 2011

Av Yvonne - 9 december 2011 19:02

  Förfärligt väder ikväll! Blåser och snöar, det var nollgradigt på eftermiddan och det kändes som att det kom lite regndroppar ett tag! Det vill man ju inte ha nu när det kommit lite vitt...  

Tog in pållarna tidigare då jag såg att det skulle bli blåsigt, det gillar dom inte, men "skogsisarna" fick vara ute till klockan fyra.

Har bytt från de tjocka regntäckena till vintertäcken nu och jag tror att det var till belåtenhet, såg så ut iallafall!

Tog ut varsitt vintertäcke till Vinna och Bolfaxa från Royal sist vi var i Boden och dom satt bra! De andra har sina gamla

  och blir det riktigt kallt så har jag några tjockare täcken i selkammar´n och Gnisten har tur för hans "matte" har kostat på tvättning och impregnering på hans "tjocktäcke"!

Vi har ju en tjej en bit härifrån som tvättar, lagar och impregnerar täcken, ja det har jag nog nämnt tidigare i

bloggen! Hon heter Lena, adress Stallmogarden.se om någon behöver hjälp med täcken!

Jag tror att hon även hämtar och lämnar täckena vid behov! Verksamheten sträcker sig iallafall till Luleå-Boden med omnejd vad jag vet.  


StallLena red tidigt idag innan hon skulle iväg på jobb!  

Hann med en tömkörningstur med Knekten, det var på gnället innan mörkret föll och lite halt var det för MEJ i

och med att det blev nollgradigt...  


Vad gör man när soptunnan är full och sopbilen inte kommer förrän om fyra veckor? Sopbilen kom på dan istället för sin vana trogen på kvällstid så jag hann inte ner till vägen med tunnan! Panik, vad gör man?

Jo jag stoppade soppåsarna i två papperssäckar och så körde Janne ner dom i hästhagen som bara används sommartid sedan tog jag med mej tändvätska, tändstickor och några PT, stoppade in tidningarna i säckarna och

sprutade tändvätska över alltihop och tände på! Gick och kollade efter ett par timmar Allt var borta puts väck

förutom lite sotflagor! Alternativet var att åka iväg till Bredviksbergets soptipp, men detta gick ju bra!

Ibland när vi är många på gården så blir det ju extra sopor, särskilt när det finns med blöjbarn och då kan tunnan bli full i förtid! MEN då har vi goda grannar som tillåter att vi får stoppa "överflödet" i deras soptunna!

StallLena berättade att om hon glömmer att ställa tunnan vid vägen då ser hennes granne till att den är på plats

när "sopgubbarna" kommer!

Det finns "änglar" både här och där!    


Ha en skön fredagskväll med MYS!!!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards