Älvbacka

Alla inlägg den 16 december 2011

Av Yvonne - 16 december 2011 22:19

Yes igår var det julbord på Acusticum, mamma bjöd in mej, Janne, Ire´ne och våra grannar Rune och Ingrid. Jättetrevligt! Och massor med god mat...stallLena jobbar där och hon servade oss och var hur proffsig som helst!

Mätta blev vi så det blev över, när vi kom hem så blev det en snabbis ut med hundarna och sedan skulle jag och Iréne se en film, pyttsan! det dröjde inte länge så sov vi båda två framför TV:n!    

Josse kom och fodrade kväll och dagen hade gått i samma gamla spår, mockning o.s.v.  


BETT ja! När jag ledde ut Knekten imorse gick han i lugn takt bakom mej och den lille jäkeln bet mej i ryggen!!

AJAJAJ det kändes minsann och i ren reflex så klappade jag till honom med grimskaftet över nosen... usch ja så får man inte göra  "varken bitas eller slå nån på nosen"! När vi kom in i hagen så reparerade jag mitt dumma tilltag

och kelade litet med honom och det verkade inte som om han tagit nån skada, fick klia honom  bakom öronen och på nosen.

Men jag är öm baki ryggen, har inte kollat, men har nog ett blåmärke eller nåt skulle jag tro?

Jaja får väl skylla mej själv, det är inte att lita på unga spolingar, brukar inte låta unghingstar gå bakom ryggen utan ha dom vid sidan ...  när jag leder dom.

Dagen har varit lugn och  veten har varit ute på förrättningar, herregud hon har hur mycket jobb som helst!

Vad skulle hon till Stockholm att göra?

En lustfylld middag blev det ikväll oxå, vi har varit hos Jan Robert och ätit Tjäder... den killen kan laga mat!  

Till efterrätt blev det hjortron med vispgrädde och som vanligt en trivsam pratstund vid köksbordet om allt mellan himmel och jord!

Tror  att Janne har intagit ryggläge i sänghalmen, Iréne ligger i soffan framför tv:n och Rollo ligger härbredvid och väntar på en chans att traska iväg över tangenterna så det gäller att hålla ögonen på kattskrället!

Hundarna har visst oxå somnat för natten och nu ska jag gå ner och hålla "veten" sällskap...tills det blir

"gonatt"!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards