Älvbacka

Alla inlägg den 8 december 2011

Av Yvonne - 8 december 2011 21:45

Igår föddes Alva! Dotter till våran kusk Jaakko Alamäki och hans sambo Ann Wennberg Stort GRATTIS!     


Nu går det A2 i Boden och Piteå , de som drabbats är Jesper Nilsson och Roger Nilssons stallar (ej bröder) men samma efternamn.  Vi fick det ju i stallet efter Frankrikeresan och det är inte roligt och tid tar det för alla hästar får det inte samtidigt, nää dom får det en efter en. Vi var borta från travet i ungefär ett halvår innan stallet blev friskförklarat!


Nu är det vitt i pitebygden, börjar väl bli sådär en 30cm, det är med blandade känslor man ser snön yra omkring...  

Sussie dök opp idag efter en tids frånvaro, vissa delar av familjen har varit däckade av magsjuka!  

StallLena kom efter en stund och tjejerna for ut på en härlig tur i snön.

Janne har huggit ner lite träd invid travbanan ett par dagar och idag blev det snöröjning, han har inte tagit fram snöslungan, men fäste två stordäck bakom traktor och körde runt på gården, rakan och travbanan.

Kom ut med Knekten under tiden , han var jätteduktig och inte särskilt brydd för traktorn.

Vi snirklade omkring på gården och tog även en tur på banan, hade tänkt gå runt  fast jag ångrade mej ovh vände efter halva och mycket riktigt som jag befarade kom plogbilen farande! Phu ! det hade nog blivit "åka" av om vi varit i bredd med landsvägen!  

 Har hört från Kexet därborti Blåsmark, Lars Olov tömkör henne och han sa att det är lite humör i damen!

Hon går och stampar med frambenen när han "kör"...  


Har nu julstädat färdigt, avslutade med att skura på toaletten ikväll så nu är jag nöjs och belåten om än rygg och axlar värker för att inte tala om handlederna, men det får jag leva med...  


Trolle han är som ett plåster, när jag ska ta in Knekten då kommer han alltid först och är så nära han kan.

Det brukar alltid fixa sig så att jag får ut Knekten ur hagen med Trolle kvar på insidan av stängslet, men idag lyckades han smita förbi och då hade han kul minsann! Kutade omkring och slog bakut, hälsade på hästarna i de andra hagarna där inte alla var nöjda med påhälsningen särskilt inte Rapptösen som grymtade och skrek åt

honom, hon har ett lustigt läte när hon blir arg det liksom "bubblar" om henne!  

Knekten var hur fin som helst fast "kompisen" for omkring som ett skållat troll... visst lyfte han på huvudet och svansen, men följde snällt med in i stallet medan jag gick och svor för mej själv över Trolle!

När Knekten var placerad i sin box tog jag en sockerbit och ropade på Trolle och han var inte svårbedd, kom som ett skott och vips var han i hagen igen!


Nej nu är det dax att gå ut med vovvarna!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards